söndag 26 maj 2013

Dagen före CBC del II

Fortsättning på torsdagen före CBC. Nu var vi på nya Mikkeller & Friends. Och här skulle det bli 7 nya öl för mig. Bland det första vi ser när vi kommer in på puben är att Markus (Gyllenbock) och Eddan sitter på ett par stolar vid ena bardisken. Vi går så klart dit och hälsar och dricker öl med dem. De ville dela på en Three Floyds Murda'd out stout som tyvärr va slut. Bestämde oss då för att ta in det dyraste de hade istället. Men innan den så hann jag med en annan öl.

Mikkeller/To Øl Betelgeuze 5,5%

Frisk och syrlig men inte överdrivet sur. Funk, stall och jäst. Helt ok öl. 7/10

Nu var det så dags att ta in en flaska man aldrig trodde man skulle få prova.

Three Floyds Bourbon Behemoth with Cherries 12,5%






Aromen var helt otroligt bra. Vinöst med druvor. Sött med karameller. Körsbär och vanilj. Ek.
Smaken var söt och karamellig och underbart vinös. Körsbären tittar fram på slutet och ger en fin avslutning på det söta. Trä och lite torkad frukt. En helt fantastisk öl. Dock inte i absoluta toppen för mig. Saknas något men jag vet inte vad för den är komplex och väldigt bra. Men ändå. 9/10

Three Floyds Brian Boru 5,5%

  Välhumlad med frisk härlig frukt. Ananas och apelsin. Karameller, bär, gräs och blommor. Väldigt gott. 7,5/10

Uncommon Brewers Golden State Ale 6,4%
Bubbelgum, jäst, citrus, frukt och gräddkola i denna öl. Inget speciellt. 6,5/10

Mikkeller Spontanfigs 7,7%

Den här var riktigt riktigt sur. Överraskade mig totalt vid första sippen. Men gott var det efter chocken lagt sig. Syra, funk, vinäger, citrus och filt. Fikonen finns i bakgrunden och gör denna öl väldigt speciell och extra god tycker jag. 8,5/10


Revelation Cat Single Dry Hop Series Boon Warrior Lambik
Torrhumlad lambic tyckte inte jag att det fungerade speciellt bra. Syrlig, fruktig och tunn. Kändes lite avslagen. Beskt och med te. 4/10

Boon Mikkeller Bar Calva Lambic (Foeder # 65) 7,21%
Det här va gott. Syrligt, trä, frukt, läder och parfym. 7,5/10


Nu va en lång dag slut och vi tog en taxi tillbaka till hotellet för mycket välbehövlig sömn. På fredagen skulle ju CBC börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar