tisdag 21 maj 2013

Öl i kungsängen


Hade besök av Jonas på påskhelgen. Vi provade så klart en hel del öl och hade det väldigt bra

Mikkeller/Three Floyds Boogoop (Grand Marnier Edition) 10,4%

Aromen är tvål, schampoo och söt frukt. Smaken är väldigt söt. Aningen honung, apelsin, godis och socker. Gillar den. Söt och god. 8/10

Dugges Golgata Bitter 4%


Gillade inte den här. Bröd, bitter, unken, örter och damm. 3,5/10

Sigtuna Påskweizen 5,2%

Aromen var full av smörkola och söt karamell. Tyvärr hittade jag smörkola även i smaken. Aning banan och lite kryddor också. Nej. Den här va inte bra alls. 3/10

Mikkeller Red/White Christmas 8%

Den här gillade jag väldigt mycket. Fin balans mellan sötma och bitter humle. Frisk och fruktig med karamell, ananas, persika, toffee och limpa. 8/10

Struise Pannepot 10%

Söt mörk fruktig arom. Smaken är söt med dadlar, fikon, lakrits, socker, plommon, russin och kryddor. Så komplex och väldigt god öl. 8,5/10

Slottskällans Midvinter Mörk 4,5%

Inte min typ av öl. Massor av bröd, toffee, unken, hö, korn och karamell. 3,5/10

Stone 12.12.12 Vertical Epic Ale 9%


Väldigt kryddig öl. Kanel, nejlika och muskot. Apelsinskal, mörk frukt och lite röda bär. Rätt bitter i avslutningen. Trots mycket kryddor som jag inte brukar vara en större fantast av så gillade jag denna öl. 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar