torsdag 9 maj 2013

Trio på OT

På långfredagen hade jag stämt träff med Jonas och hans kompis Christian på OT för ett par öl. Vi började rätt tidigt och jag kom dit cirka 14.20. Tanken va att vi skulle ta några öl här i en timme eller så och sedan fortsätta till Monks Porterhouse för att möta upp Markus (Gyllenbock).

Blev tre för mig nya öl på OT

Skebo Ord'n'ry


Dammig i aromen samt med nötter och toffee. Smaken var bröd, blommor, toffee och kryddig i avslutet. Bra enkel och lättdrucken öl. 5/10

Plain Inncognito


Min första öl från detta lilla bryggeri som ligger cirka 10 mil väster om London. De började brygga kommersiellt 2008 och bryggde då cirka 10 casks i veckan. Idag klarar de av att brygga lite mer än 130 barrels i veckan. Vad jag kunde få fram är de 5 anställda.

Jag skulle prova deras Stout på 4,8%. En svart snygg öl med en trevlig arom. Rostad bröd, choklad och lite kaffe.

Mjuk och fin smak av mörk choklad, kaffe och hasselnötter. Finns även en hel del rostade smaker. En bra och mycket drickbar öl. 7/10

Stone / Dogfish Head / Victory Saison du BUFF 7,7%


En blekgul öl med ett vitt litet skum. Kryddig och syrlig arom med lime och söt frukt. Smaken är örter, lime, gräs, jord och kex. Tycker den är god och rätt uppfriskande även med alla örter. 7/10

Nu var det dags att bege sig till Monks Porterhouse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar