söndag 26 maj 2013

Öl i Ödeshög

Besökte min morbror nere i Ödeshög förra sommaren. Där nere brukar ölutbudet vara minst sagt dåligt så jag blev lite överraskad att bli bjuden på en öl jag aldrig sett förut. Visade sig att han hade fått tag på den utomlands.

Tooheys Old 4,4%

En brown ale från Australien. Det var en väldigt mörkt brun öl med en arom av mörkt bröd och rostad malt. I smaken lite choklad, rostad malt och bröd. Aningen tunn kropp och smak. Lite lik Newcastle Brown Ale. Inget speciellt men alltid kul att få prova udda öl. 5/10

Almond 22 Grand Cru 7,5%

Denna hade jag med mig hemifrån. Nötter, jäst, söt, mandel och kanel. Gräs och hö. Bra öl med många smaker. 6,5/10

Mariestads Continental 4,2%

I brist på annat att recensera så tog jag en Mariestads. Hö, bröd, söt, mandel och blöt kartong. Smakar som förväntat. 3/10

Sigtuna Triple Hop Weizen 5%

En aning skumbanan i smaken. Inte alls så framträdande utan anas i bakgrunden bakom en ganska stor beska och sötma och vitpeppar, gräs samt bröd. En riktigt god veteöl med ovanligt stor beska. 7,5/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar